Re: porfiry

Autor: <pigmej2000_at_neostrada.pl>
Data: Wed 21 Dec 2005 - 22:18:24 MET

Cienko widze ten porfir, jako filtr. Jak on bedzie mial porowatosc kilka
procent to bedzie dobrze, ale to i tak do bani, bo to jest porowatosc
nieefektywna, czyli nie ma kontaktu hydraulicznego miedzy porami. Czyli po
prostu stanowil by bariere nie do przebicia, a nie filtr. Nawet jakbys wzial
cos bardziej porowatego z polki utworow wulkanicznych, czyli melafir
(metabazalt), to porowatosc moglaby wzrosnac wyraznie ale dalej brakowaloby
mu zdolnosci filtracyjnych. No i faktycznie pozostaja jedynie materialy
piroklastyczne, jak pumeksy i tego typu historie, do ktorych jednakowoz
naleza tez tufy i tufity. Te nie sa drogie, mozna je samemu znalezc, ale z
kolei troche slabo z hydraulika. A nie mozna by tam sypnac zeolitu albo
jakiej jego mieszanki ze smektytem? To chyba latwo jest kupic albo i samemu
ukopac.
A porfir to skala raczej jest, a nie mineral.
Ze swiatecznymi pozdrowieniami,
Tomek