Re: co to za skłała POMOCY !

Autor: lbkalcyt <lbkalcyt_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 24 Oct 2005 - 11:42:45 MET DST

Użytkownik aro <wujekzbyszek@interia.pl> napisał:
>Nie mogę znaleźć nigdzie pomocy w "zidentyfikowaniu" skały.

Dużo takich płytek okładzinowych produkuje się w okolicach Kielc. Przeważnie piaskowce triasowe z okolic miedzianki i gałęzic. Barwa od różowej do wiśniowej. Jasne i lekko zielonkawe pochodzą ze skał fliszowych Karpat. Jednak trudno jest określić pochodzenie piaskowca z czarno-białej fotografi. Nie jestem pewien też czy to jest piaskowiec ale wygląda podobnie.

Z poważaniem
Ludwik Betlej
lbkalcyt