Re: Re: ident - waryscyt?

Autor: cacup <cacup_at_nospam.stud.pam.szczecin.pl>
Data: Sat 15 Oct 2005 - 11:41:19 MET DST

> No nie wierzę, że nie wygooglałeś.

wygooglalem tylko kilka stron z galeriami, no i lakoniczne info o nim

> Jakaś nawet "Mineralogia szczegółowa" niejakiego Bolewskiego profesora ?
> A może innych dziesiątki ksiązek typu przewodnikowego jakby?
> NO! Śmiało do poszukiwań !

dysponuje tylko jakims hiszpanskim atlasem mineraliogii, ale waryscytu nie
widzialem w nim, sprawdzalem

> A tak ze swej strony:
> Waryscyt - wzor chemiczny (nigdy nie lubiłem zatem jakby jedynie opisowo):
> Uwodniony fosforan glinu, dwie polimorficzne odmiany:
> Typ Lucin (o ile pamiętam jednoskośny) i typ Messbach (bodajże rombowy)

dzieki

> Wystepuje najczęsci w postaci tzw. sferul, aczkolwiek też w kryształkach.
> Takie (znaczy kryształy) były również opisywane z Wiśniówki.
> Barwa zielona, żółta, brązowawa.

no wlasnie krysztalki z wisniowki, znalazlem na allegro cos takiego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=67765633

> Mylony pospolicie z Wavellitem z którym współwystępuje.

szukalem go (wavellitu) na tym samym bloku skalnym, bo tez czytalem w
przewodniku geologicznym po gorach swietokrzyskich ze wspolwystepuja, ale
nie znalazlem (choc mialem w przewodniku fotke z pokrojem skupisk tego
mineralu).

jeszcze raz wielkie dziekuje za pomoc.
szymon.