MINERAŁY - SYSTEMATYCZNY KATALOG!!!!

Autor: Tomek Praszkier <pra_tomek_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 30 Sep 2005 - 07:59:54 MET DST

Towarzystwo Geologiczne "SPIRIFER" prezentuje:

"MINERAŁY - SYSTEMATYCZNY KATALOG"
dr hab. Jan Parafiniuk

Ponad 4000 minerałów !!!
Aktualny stan wiedzy !!!
Wszystkie znane minerały z krótką charakterystyką !!!
Ponad 340 stron, format 16.5x23 cm !!!
Sztywna oprawa, spirala - wygoda w użyciu !!!!

wraz z

CD ALBUM MINERAŁÓW

Ponad 300 doskonałych zdjęć autorstwa Małgorzaty Bieńkowskiej !!!
Okazy z całego świata - wszystkie z polskich kolekcji !!!!
Specjalne materiały dla studentów !!!
Dla każdego kolekcjonera, geologa, studenta i muzealnika !!!

Cena tylko 35 zł !!!

Fragmenty z recenzji naukowych:

„... Autor podjął się tyleż ambitnej, co niezwykle trudnej
próby przedstawienia
minerałów w porządku systematycznym... Pod tym względem jest to w
Polsce
dzieło pionierskie i bardzo udatne...
... Na podkreślenie zasługuje rzetelność kompilacji, rzetelność
prezentacji
wzorów chemicznych (sprawdziłem około 1000), udana próba
ujednolicenia
polskiego nazewnictwa minerałów oraz ciekawie, kompetentnie i
przystępnie
napisane rozdziały wstępne.“
recenzent naukowy: prof. dr hab. Janusz Janeczek
Wydział Nauk o Ziemi UŚ

„... Układ proponowany przez Jana Parafiniuka ... jest wygodny w
praktycznym
stosowaniu, spełnia skądinąd ważne kryterium poręczności.
Myślę, że może być
przyjęty zarówno w kolekcjach muzealnych jak i w zbiorach
prywatnych, zarówno
profesjonalnych, jak i zbiorach miłośników minerałów. ...
... Mam nadzieję, że książka zostanie w jak najkrótszym czasie
wydana a każdy,
kto interesuje się mineralogią i minerałami, umieści ją na swej
półce i będzie z
niej często korzystał.“
recenzent naukowy: prof. UW dr hab. Andrzej Kozłowski
Instytut Mineralogii, Geochemii i Petrologii UW

Zamówienia:
katalog@otoczak.org lub 0 660 917 903

Towarzystwo Geologiczne „Spirifer“