Re: identyfikacja skały magmowej

Autor: Przemysław Budzyński <pbudzynski_at_go2.pl>
Data: Thu 07 Jul 2005 - 10:03:45 MET DST

Witam!
Jeżeli chodzi o identyfikację skały zamieszczonej na zdjęciu to gabro na 100% to nie jest. Moim zdaniem może to być granodioryt lub ewentualnie dioryt (mniej prawdopodobne choć możliwe), ale na podstawie tych zdjęć nie da się tego jednoznacznie określić. Cechą diagnostyczną, w przypadku granodiorytu, może być obecność kwarcu oraz oprócz plagioklazów obecny jest również ortoklaz. W diorycie kwarcu raczej się nie znajdzie i jest nikła szansa na znalezienie skaleni potasowych (obecne są plagioklazy, głownie andezyn).
Ponieważ identyfikacja skał na podstawie zdjęć jest trudna to proponuję również zwrócić uwagę na to czy na pewno jest to skała magmowa, żeby przypadkiem się nie okazało, że jest to gnejs oczkowy ;-)

Pozdrawiam.
Przemek