identyfikacja skały magmowej

Autor: Dawid Mazurek <dawidmazurek_at_wp.pl>
Data: Tue 05 Jul 2005 - 17:31:02 MET DST

Witam!
Co to za skała magmowe? Znajduję takie często w mojej okolicy (mazowsze) w
osadach polodowcowych. Pamiętam, że gdy lata temu znalazłem pierwszy kawałek
skojarzył mi się z meteorytem. Jej czarna powierzchnia zewnętrzna jest
porowata - zapewne efekt rozkładu mniej trwałych minerałów(?).
Petrografia to nie moja działka, ale strzelałbym że to dioryt lub gabro...
Jak myślicie?
Zdjęcia dwóch rozwalonych bambulców:
http://paleontologia.w.interia.pl/kamulce/kamulce1.JPG
http://paleontologia.w.interia.pl/kamulce/kamulce2.JPG