kompakcja

Autor: Dawid Mazurek <dawidmazurek_at_wp.pl>
Data: Wed 27 Apr 2005 - 21:47:12 MET DST

To pewnie NTG, ale pomyślałem, że warto zapytać. Poszukuję programu
komputerowego, które będzie pomagał w dokonywaniu rekonstrukcji struktur
przed nastąpieniem kompakcji. Interesuje mnie to w kontekście skamieniałości
zniekształconych przez ciężar nadlegajacych skał. Szczególnie zależy mi na
programie który radził by sobie z parametrami rur, czyli na przykład
wpisując długość i szerokosć elipsy program liczyłby promień okręgu przez
zamianą struktury o przekroju koła w strukturę o przekroju elipsy. Tak
wiem - są łatwiejsze sposoby na obliczenie promienia, ale mi zależy na tym
by obliczenia bazowały na długości i szerokości elipsy i by wykonywał je
komputer. Oczywiście nie musi to być program stricte paleontologiczny, ani
nawet geologiczny, ważne by wykonywał tego typu obliczenia. Czym więcej
rzeczy program będzie w stanie obliczyć tym lepiej - nie mam do końca
skonkretyzowanych oczekiwań, gdyż jest to projekt czysto amatorski. A może
jednak jest jakiś program stricte paleontologiczny do obliczania tego typu
rzeczy? Za każdy pomysł lub komentarz będę wdzięczny.
Z pozdrowieniami, Dawid Mazurek