Re: Sudeckie kopalnie uranu, jak umierał Stanisławów.

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Sat 12 Mar 2005 - 10:16:17 MET

>No proszę, słynne (choć trochę widmowe) zakłady R-1 nabrały jakiegoś
>realnego wymiaru i kształtu. Pierwszy raz zobaczyłem jak to mniej >.więcej wygląda. Ciekawe czy te budynki stoją w Kowarach do dzisiaj i co się w nich aktualnie mieści?
                                                          Andrzej.
----------------
Cześć Andrzeju, witaj Grupo
Myślę, że obiekty kopalni Wolnośc i ZP R1 stoją nadal.Fotografie robiłem kilka lat temu. Ale nie wiem co się w nich mieści teraz. Zwiedzalem wówczas puste chodniki sztolni próbnej politechniki, tej co dziś jest zagospodarowana dla turystów. Było to z okazji konferencji oganizwoanej przez pana Firszta z muzeum ejleniogórskeigo. Pamiętam, że były tam fajne referaty na temat podziemnych chodinków pod Kowarami...

Mam jeszcze prośbę, na stronce:
http://www.goldcentrum.pl/kaczawskie/www/articles.php?id=91
zamieścilem informacje, a na :
http://www.goldcentrum.pl/kaczawskie/www/module.php?op=galery&cmd=24
fotki do materiału:

Jak umierała kopalnia Stanisławów.

Szukam zdjęć uzupelniających do galerii minerałów z tej kopalni (baryt, getyt, hematyt, fluoryt, itp) , z hałd,
a także
innych obiektów górniczych,
kamieniołomów sprzed lat
(od Radzimowic, po Konrad).
 Bedę wdzieczny tez za uuzpełnienia i korektę do tekstu. pozdrawiam.
Krzysiek