okrytonasienne - kreda - Sudety

Autor: Dawid Mazurek <dawidmazurek_at_wp.pl>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 09:02:53 MET

W książce "Na tropach zaginionego świata" Włodzimierza Mizerskiego znalazłem
na stronach 166-167 informacje jakoby w miejscowości Warta koło Jeleniej
Góry można było znaleźć skamieniałości roślin kredowych. Mam w Sudetach
rodzinę, właśnie pod Jelenią Górą, więc ta informacja mnie zaciekawiła.
Niestety w żadnej innej literaturze nie znalazłem wzmianki o tej
lokalizacji, ani nawet nie odnalazłem miasteczka Warta na mapach.
Skontaktowałem się więc z autorem książki. Polecił mi poszukać w
"Przewodniku geologicznym po Sudetach" - Wydawnictwa geologiczne, 1972 (?)
pod redakcja W.Grocholskiego .

Czy ktoś z was ma dostęp do tej pozycji i mógłby mi zacytować fragment
dotyczący roślin z Warty, oraz powiedzieć coś więcej o lokalizacji tego
miasteczka?

Dawid