aleksandryt?

Autor: AgaWa <aga_ja_at_interia.pl>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 15:27:25 MET

Witam!
Kilka lat temu dostałam pierścionek z kamieniem, który zmienia swą barwę w
zależności od rodzaju światła, jakie nań pada. Poczytałam na ten temat w
Internecie i na Waszej grupie wyczytałam, że prawdziwy aleksandryt jest
minerałem drogim i rzadko spotykanym w wyrobach jubilerskich, i że często
pojawiają się aleksandryty sztucznie wytwarzane, które od prawdziwych różnią
się gamą barw. Jak mogę poznać, czy ten mój aleksandryt jest prawdziwy,
czy... spreparowany? Czy muszę się udać do fachowca, czy może jestem w
stanie "wstępnie" i "na oko" to określić?

Pozdrawiam
AgaWa