RE: pytanie

Autor: Zbigniew Greplowski <zbiggniew_at_interia.pl>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 12:15:16 MET

>ANORTHOSITE GNEISS.

GNEISS to po prostu gnejs czyli skala metamorficzna o charakterystycznej
strukturze i teksturze. Natomiast ANORTHOSITE GNEISS
hmmm... Anortozyt w notatkach z petrografii :) mam opisany jako skale
magmowa, zbudowana w 90% z palgioklazow (labrador-anortyt) wiec zapewne
"razem do kupy" chodzi o gnejs o takim wlasnie skladzie (powstalym z
anortozytu?). Mysle ze mozna przetlumaczyc wprost jako "gnejs anortozytowy".
Byc moze istnieje jakas specjalna Polska nazwa ale w slownikach ktore mam w
domu takiej nie znalazlem.

--
Pozdrowienia,
Zbyszek