Odp: Kamieniołom "Białe Krowy"

Autor: Krzysztof Andrzejewski <krzynianek_at_wp.pl>
Data: Fri 12 Nov 2004 - 22:02:50 MET

Nie pierwszy raz mam wrazenie ze na tym forum zalatwia sie
jakies prace domowe czy innego rodzaju dzialalnosc o podobnym
zabarwieniu.
Wojtek - z calym szacunkiem ale:"Szczególnie zależy mi na
fotografiach z tego obszaru (sposób występowania
surowca), sposobach wydobycia, wykształcenia i genezie złoża,
etc..." - co mozna w takim razie chciec nie-szczegolnie ,skoro
w owych "skromnym zapytaniu" znajduje sie cala dokumentacja
geologiczna zloza??? I chyba caly sztab ludzi kilka lat musial
nad nia pracowac???
Masyw Slezy zbudowany jest z dwoch glownych jednostek
geologicznych - skal zasadowych tzw.ofiolitu Slezy ( obojetnie
czy to prawda czy nie ) i granitoidow waryscyjskich ciagnacych
sie od Strzegomia.Zyly kwarcowe wiaze sie genetycznie z ta
druga jednostka a odslaniaja sie one w wielu miejscach ,z
ktorych najwieksze to Kraskow i Sady - Biale Krowy.Geneza
zwyczajowo pomagmowa - hydrotermalna.W tym ostatnim miejscu
trafialy sie niezle grubasy krysztalu gorskiego.
Trzymaj sie
                                     Krzysiek

Czarodzieje sceny z Rosji - Moscow City Ballet - już w grudniu
w Polsce: światowa premiera baletu "Romeo i Julia" S. Prokofiewa
i doskonały "Don Kichot" L. Minkusa!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fwiadomosci.wp.pl%2Fwiadomosc.html%3Fkat%3D16831%26wid%3D5993821&sid=267