Re: czy to uran ?

Autor: Krzysztof Andrzejewski <krzynianek_at_wp.pl>
Data: Fri 22 Oct 2004 - 19:33:09 MET DST

<clateu$db9$1@nemesis.news.tpi.pl> <006801c4b834$aac56590$6302a8c0@SN>

Na samym wstepie wszystkich normalnych przepraszam ze moje maile
maja takie jakies dziwne texty sa samym poczatku ,ale pojecia
nie mam jak to usunac i nie bede probowal wiecej.Mysle ze za 2
tygodnie nie bede juz tego mial.
   Barwa fluorescencyjna mineralow - bezdyskusyjnie i
bezapelacyjnie nie jest zadna cecha wskaznikowa ,podobnie jak w
ogole barwa mineralow w swietle "normalnym" nia nie jest.Podobne
kolory bedzie mialo wiele mineralow ,caly numer polega jedynie
na tym co jest tzw.aktywatorem - i gdzie toto sie znajduje w
sieci krystalicznej mineralu.
 Teraz cos odnosnie ofert sprzedazy - jesli w gre wchodzi
internet to trzeba po prostu wiedziec na ile solidny jest
handlarz bo oszustow i wszelkiej masci oszolomow jest cala masa.
Co mnie "niepokoi" w owej ofercie - dwie rozne barwy
fluorescencyjne w tym samym okazie??? Hmm ,znam tylko jeden taki
przypadek i to bardzo dla mnie wstydliwy ,bo czlowiekiem ktory
go wykonal byl ktos z tytulem naukowym z uczelni ktora konczylem.
Cz widzieliscie plyty polerowane z poludniowo-amerykanskimi
agatami ( chalcedonami ) ,najczesciej z Brazylii??
Pewnie ,widzial kazdy - a owe "odpustowe" agaty w kolorze
jaskrawy fiolet - lazurowy blekit i inne takie modyfikacje
cyganskiej spodnicy??? Robi sie to w bardzo prosty sposob -
moczy sie w barwnikach i impregnuja one po jakims czasie na
glebokosc kilku milimetrow mineral ,wnikajac pomiedzy pojedyncze
warstewski chalcedonu.Ten sam numer mozna wykonac rowniez za
pomoca grubych pisakow ,ktore mozna dostac w kazdym sklepie z
artykulami biurowymi.A jak toto swieci w ultrafiolecie!!!! WOW -
jak na dyskotece kolorowe bluzeczki :):) W ogole substancje
organiczne maja to do siebie ,ze uwielbiaja pokazywac sie w tych
wlasnie zakresach dlugosci fali:):) Ale jak sexownie wygladaja
wowczas milosniczki mineralow na parkiecie:):):)
 Co z tym fantem zrobic????? Ano po pierwsze tak jak Andrzej
pisal - jaka dawke promieniowania rejestruje sie z tego
kamienia?? Autunit ,metatorbenit czy inne wtorne
uranowce ,notabene czeste w "osadowce" uranowej imituja
promieniowanie ktore wylapie kazdy licznik.Napisz juz lepiej ile
sobie ktos za ten okaz zyczy moze ,wtedy bedzie latwiej
wypowiedziec sie czy warto podjac ryzyko.
Przy okazji - skrzemieniale drewno to rowniez opal i chalcedon.
Pozdrawiam -
                          Krzysiek

Juan Carlos Copes twórca choreografii do TANGO C. Saury w
TANGO ARGENTINO SHOW na Scenie Teatru Narodowego 5 listopada!
Bilety: EMPiK oraz http://klik.wp.pl/?adr=www.eBilet.pl&sid=258