RE: Miedzianka Świętokrzyska

Autor: Zbigniew Greplowski <zbiggniew_at_interia.pl>
Data: Wed 29 Sep 2004 - 15:32:22 MET DST

Czesc!

Od czasu zapisania sie na ta liste jeszcze nigdy nic nie pisalem wiec moze
na poczatek sie przedstawie - jestem Zbyszek, studiuje geologie na AGH w
Krakowie.

>Chciałbym się dowiedzieć jakie minerały można znaleść w Miedziance
>Świętokrzyskiej.

Wlasnie bylem tam w ostatnia niedziele. Nie jestem profesjonalnym
poszukiwaczem i zbieraczem minealow i kompletnie nie mam doswiadczenia w tej
materii dlatego Miedzianka jest dla mnie zupelnym odkryciem. Po prostu nowy
wymiar! :))) Nie sadzilem ze wapienie z malachitem i azurytem mozna znalezc
nawet nie uzywajac mlotka! Wystarczy wejsc do kamieniolomu i podniesc kilka
okazow z ziemi :) Oczywiscie nie zdobylem w ten sposob okazow
"jubilerskich". Sa to poprostu zielone i niebiskie, bardzo ladne i efektowne
naloty. Dla kogos nie wprawionego w poszukiwaniu mineralow i nie
dysponujacych zbyt duza iloscia czasu kamieniolomy na Miedziance do swietne
miejsce i warto sie tam wybrac.

Jesli chcesz moge przeslac Ci kilka zdjec.

--
Pozdrowienia,
Zbyszek