Re: Re: ratujmy "Otoczka" !!!

Autor: Marek J. Battek <Marek.Battek_at_pwr.wroc.pl>
Data: Wed 15 Sep 2004 - 08:28:53 MET DST

Maciej Rozmus wrote:

> [...]
Ale w jaki sposób? Jako pracownik wydawnictwa Politechniki Wrocławskiej
chciałbym tu przedstawić kilka uwag może oczywistych, ale wartych analizy.
Każde czasopismo żyje ze sprzedaży, a już zwłaszcza prenumeratorów (są
ważni, bo płacą z góry). Jeśli nie wychodzą numery, nie ma sprzedaży,
nieregularność wydawania powoduje utratę części prenumeratorów. Ponadto
muszą być zrównoważone przychody ze sprzedaży i wydatki. W przypadku
takiego czasopisma hobbystycznego można liczyć, że nie trzeba wypłacać
autorom honorariów (ewent. symboliczne). Jednak koszty przygotowania i
druku barwnego, na dobrym papierze, przy jednocześnie stosunkowo niskim
nakładzie, są na pewno duże. Ponadto kłopotliwa jest dystrybucja, gdyż
trudno sprzedawać takie czasopisma we wszystkich kioskach.
Wnioski:
1. Czasopismo jest nam bardzo potrzebne.
2. Istotna byłaby informacja, ile osób zaprenumerowałoby "otoczaka",
gdyby ukazywał się regularnie (np. 2 razy w roku).
3. Jaka cena byłaby akceptowalna (wg mojej opinii jest ona obecnie nieco
zbyt niska, co w rezultacie powoduje niemożność wydania kolejnych numerów)
4. Czy członkowie grupy są w stanie w inny sposób pomóc redacji.

                  Marek J. Battek