Re: Ałun, chalkantyt, lopezyt

Autor: mauro <und_at_op.pl>
Data: Thu 05 Aug 2004 - 21:43:50 MET DST

<Czy te minerały są tylko i wyłącznie syntetyczne czy też
<występują naturalne złoża? Jeśli tak, to gdzie?
<

witam
Chalkantyt - o ile wiem jest to produkt wietrzenia w strefie utleniania rud mniedzi (Cu[SO4]*5H2O)
Chalkantyt jak najbardziej występuje w naturze - może przyjmować
różną postać - nacieków, naskorupień, kryształów(zwykle w suchych miejscach).
Gdize mozna znaleźć chalkantyt?Jeśli chodzi o polskę to nie wiem.
Najprawdopodobniej gdzieś w obrębie kopalń miedzi. Za granicą-
słyszałem o wielu miejscach- np brazylia, usa, hiszpania - wiecej info
z pewnością można znaleźć w wyszukiwarkach internetowych.

Co do innych minerałów - lopezyt i ałun - to nie wiem.

                 pozdrawia mauro.