Re: Bieszczady

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Thu 15 Jul 2004 - 09:56:27 MET DST

Użytkownik "artur2" <rutra_64@o2.pl> napisał w wiadomości
news:mailman.44.1089875206.6332.mineraly@man.lodz.pl...

> Witam serdecznie Listowiczów, będę 2 tygodnie pobywał
> w Bieszczadach, nad Soliną, dokładnie Zatoka Teleśnicka.
> Zapytowywuję, czy ktoś z Szanownych Listowiczów zna
> jakieś bieszczadzkie lokalizacje

Ha! Mile wspominam letnie pobyty nad Teleśnicką, Viktoriniego.
Cóż to był za czas prześwietny...! Jednak z miejsc interesujacych
mineralnie wymieniłbym może tylko rejon tzw. Sinych Wirów, czyli
jeziorka Duszatyńskie. Podobno nie do końca jest pewne, czy
osunięcie się w tamtym rejonie zbocza góry (przyczyna powstania
owych jeziorek) nie było spowodowane upadkiem meteorytu.
Gdzieś kiedyś czytałem o takiej hipotezie. Aby to miejsce zobaczyć
musiałbyś maszerować na południe przez Otryt. W ten meteoryt nie
bardzo wierzę, (no i wykrywacz byłby niezbędny) ale pobudzający
wyobraźnię pretekst już masz :-) Myślę, że czasem i to wystarczy
do dobrej mineralnej zabawy. A w ogóle, to korzystaj z okazji
i łykaj te Bieszczady łapczywie. :-) Jeździłem tam przez 10 lat
i zawsze wracałem nie do końca nażarty :-)

                                                           Andrzej.