Re: Beskid Sądecki

Autor: lbkalcyt <lbkalcyt_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 06 Jul 2004 - 17:21:08 MET DST

pete274@o2.pl napisał:
>Witajcie,
>wybieram się na urlop w Beskid Sądecki. Chciałbym yrochę przy okazji "zarazić" tematem minerałów syna. Wiem, że to marne miejsce do tego celu - ale czy ktoś zna w tamtej okolicy choćby jakieś muzea, wystawy itp. o "naszym" profilu ?
>Piotr

W samym paśmie Radziejowej i Jaworzyny Krynickiej raczej minerałów nie znajdziesz. Ale z tego miejsca warto wyskoczyć w Pieniny na zamki w Czorsztynie i Nidzicy. Dalej w kierunku Nowego Targu są kamieniołomy Andezytu. Widoczne czarne kryształy prawdopodobnie hornbledy. Najlepiej pogrzebać w miejscowych przewodnikach.

L. Betlej
lbkalcyt