Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Tue 27 Apr 2004 - 16:07:08 MET DST

Użytkownik "Dawid Mazurek" <dawidmazurek_at_wp.pl> napisał w wiadomości news:mailman.7.1082619575.532.mineraly_at_man.lodz.pl...

> Oczywiście, że można. No raczej nie dinozaurów, ale w wielu miejscach na
> górnym śląsku można znaleźć wapienie anizyku, gdzie mając trochę szczęścia
> można znaleźć kości notozaurów i innych triasowych smoków ;)

Może warto także rozglądać się po odkrywkowych kopalniach piasku. Sporo już lat temu, mój kolega przytargał do szkoły znaleziony w takiej odkrywce mamuci ząb. W pobliżu Dąbrowy Górniczej, a dokładniej tzw. kolonii Piekło było (i chyba nadal jest) takie olbrzymie i głębokie wyrobisko. Nazywaliśmy to miejsce pustynią i rzeczywiście w upalne dni była tam prawdziwa zagłębiowska Sahara. :-) O ile kopalnia nie została zalana (tak kiedyś powstały kolejne zbiorniki Pogoria) to bez przeszkód można tam połazić. Ząb (trzonowiec) wylądował w szafie gabinetu historycznego szkoły podstawowej nr 18 w Dąbrowie i być może do dziś tam leży. :-)

                                                            Andrzej.

PS: Rysunek identycznego okazu (z charakterystycznymi grzebieniami)
      znalazłem na 259 stronie leksykonu przyrodniczego - Skamieniałości
      wydawnictwa GeoCenter.