Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 22:30:01 MET

Użytkownik "esseirion" <essi_at_go2.pl> napisał w wiadomości news:btsaiq$r9f$1_at_atlantis.news.tpi.pl...

> Rzeczywiście, na zdjęciu u góry po prawej widać nawet o ile i w którą
> strone przesuneły się pasy, na których ten granit wisi. Ten pas po lewej
> stronie to nawet całkiem całkiem na krawędzi.

Przede wszystkim chodzi mi o to, że niezależnie na czym i jak zawieszony jest ciężar, nigdy nie powinni znaleźć się pod nim ludzie. Pozostawmy już jednak wątek bezpieczeństwa. Gdzieś słyszałem, że granity z północy (Skandynawia) zawierają spore ilości pierwiastków promieniotwóczych. Jako, że lodowiec chyba trochę tego przywlókł, może warto w lecie nad Bałtyk wybrać się z licznikiem Geigera? Podobno na tamtejszych plażach próbowano też kiedyś znaleźć jakieś skupienia piasków monacytowych. Ciekawe z jakim skutkiem? Może wiadomo Wam coś na ten temat?

                                                              Andrzej.