Autor: Jacek Nowak (jac_now_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 03 Dec 2003 - 21:08:45 MET

> Mam ogromna prosbe, za dwa dni mam egazmin i potrzebuje opisy kilku skał.
> -piaski
> -zlepieńce
> - piaskowiec
> - martwica wapienna
> - dolomit

Masz problem! Aby opisać taką skałę, trzeba ją zbadać - dobrze pooglądać (np. przy opisie piasku określa się wielkość ziaren, stopień ich otoczenia i wysortowania, skład mineralny). Nie ma uniwersalnego opisu dla danej skały. Proponuję zajrzeć do notatek ewentualnie poczytać literaturę (dowolna petrografia). Tam będą podane schematy opisu i możliwe struktury, tekstury itp. (inne dla skał okruchowych, inne dla organogenicznych, chemicznych itd.). W dwa dni można zakuć trochę teorii, gorzej, jesli masz egzamin praktyczny a nigdy wczeniej nie opisywałaś skał, ale to chyba niemożliwe. Powodzenia, belfer ;-)