Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_termisoc.org)
Data: Wed 03 Dec 2003 - 16:10:34 MET

> Mam takie pytanie: jest taki kamień stosowany do biżuterii, który zmienia swoja
> barwe w zaklezności od samopoczucia się osoby go noszącej.Koloru jest
> zielonkawo szaro stalowo niebieski.
> Jaka on ma nazwę???

AFAIK nie ma takiego mineralu, jest natomiast aleksandryt, ktory zmienia zabarwienie w zaleznosci od tego czy swiatlo jest sztuczne (zarowkowe) czy dzienne (sloneczne). Prawdziwy aleksandryt jest rzadkim i drogim mineralem, czesciej mozna w jubilerstwie spotkac "aleksandryty" sztucznie wytwarzane, ktore jednak maja inny sklad chemiczny, niz aleksandryty naturalne i nie daja takich samych jak naturalny zmian barw.

ak