Autor: Mateusz (matdob_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 12 Nov 2003 - 21:13:41 MET

Witam,

Ze wszystkich dostępnych grup dyskusyjnych ta wydaje mi się najmniej nieodpowiednia do zadania mojego pytania:

Podczas ostatniej wycieczki do Jury Krakowsko-Częstochowskiej usłyszałem od przewodnika stwierdzenie mówiące iż widoczne tam skały wapienne powstały z osadów dennych oceanu, który był na tych terenach dawno, dawno temu. Wiadomo iż Jura K-Cz znajduje się kilkaset metrów powyżej poziomu obecnego morza. Pojawiło się proste pytanie: gdzie ten ocean? A konkretniej - gdzie się podziała woda z tego oceanu? Przewodnik spytany czy te tereny nie uległy przypadkiem wypiętrzeniu stanowczo zaprzeczył, lecz odpowiedzi na powyższe pytanie o losy oceanu i wody którą zawierał - pozostało otwarte.

Zwracam się do Was, szanowni Grupowicze o pomoc w tej jakże palącej kwestii. Zarówno odpowiedzi bezpośrednie, jak i sugestie co do literatury (stron w Internecie) będą przyjęte z moją gorącą wdzięcznością.

Mateusz