Autor: Ludwik (lbkalcyt_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 09 Sep 2003 - 20:46:12 MET DST

W tych okolicach wystepuja wprawdzie mineraly zwiazane z Rowem Krzeszowickim (rudy olowiu, srebra i pirytu) ale jeszcze ciekawsze sa skamienialosci. Przeciez to Jura Krakowsko-Czestochowska i poludniowo zachodnie obrzezenie Niecki Miechowskiej (Górna Kreda). Mozna znalezc wspaniale amonity, ramienionogi, malze, jezowce regularne i nieregularne itp.). Jest dobra ksiazka "Przewodnik geologiczny po okolicach Krakowa". Moze uda Ci sie jeszcze w jakims antykwariacie kupic.
Pozdrowienia - Ludwik - Kielce