Autor: Jacek Nowak (jac_now_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 30 Jul 2003 - 22:59:38 MET DST

> Witam.
> Jestem nowym kolega w Waszym klubie.

> Co do moich planów, to jade teraz nad Baltyk do Stegny, a tam zawsze mozna
znalezc chociażby "bursztynowy piasek".

Oprócz bursztynu (żeby go znaleźć na plaży trzeba mieć trochę szczęścia - odpowiednia pogoda, oraz wprawy) warto też przyjrzeć się kamieniom. Na plażach kamienistych można znaleźć praktycznie wszystkie skały skandynawskie a w nich ciekawe minerały np. granaty, muskowit, biotyt, kwarc, ortoklaz i inne oraz skamieniałości (oczywiście w skałach osadowych).

    Życzę przyjemnego wypoczynku, dobrej pogody i ciekawych zbiorów

        Jacek ;-)
PS. Jeśli zdecydujesz się na poszukiwanie minerałów w skałach przyniesionych przez lodowiec z Skandynawii nie zapomnij o młotku - najlepiej murarskim bo geologiczny to duży wydatek. Skały na plaży są obtoczone przez wodę i aby zobaczyć coś ciekawego trzeba je rozbić. Ja za pierwszym razem cofnąłem się do epoki kamiennej - tłukłem kamień o kamień.