Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Mon 14 Jul 2003 - 00:12:20 MET DST

Użytkownik "Andrzej Kasperowicz" <andyk_at_termisoc.org> napisał w wiadomości news:3F11EF20.19599.19271534_at_localhost...

> Sprawdz czy to brunatne "cudo" roztwarza sie w kwasie solnym, jesli nie
> masz to sprobuj w occie, jesli nie uda sie na zimno to podgrzej nawet do
> wrzenia i niech sobie postoi do nastepnego dnia. Jesli sie roztworzy to
> jaka barwe bedzie mial roztwor?

Ha! To już zrobiłem wcześniej tylko zapomniałem wspomnieć. Ocet rozpuszcza ten minerał bulgocząc na jego powierzchni tak samo jak na domniemanych okazach kalcytu. Roztwór (chyba) przybiera kolor brunatny. Piszę "chyba", bo być może jest to nie roztwór lecz mieszanina drobin minerału z octem. Dokładne sprawdzenie wymagałoby czasu, zrobię to jutro.

                                                           Andrzej.