Autor: Marek J. Battek (battek_at_pwr.wroc.pl)
Data: Tue 17 Jun 2003 - 21:17:36 MET DST

Przemek Jermaczek napisał(a):

> Najbliższą większą odkrywką w mojej okolicy jest kopalnia węgla brunatnego w
> Sieniawie (na pn. od Łagowa Lub.) - jak myślicie, znajdę tam coś ciekawego?
> Na zdjęciach wygląda interesująco.. Jakie minerałki występują w takich
> złożach? Coś wogóle występuje?
>
> pzdr.
> P.

To bardzo ciekawe miejsce - ostatnia w Polsce czynna (do niedawna) podziemna
kopalnia węgla brunatnego, eksploatowana upadowymi, obecnie już tylko odkrywka.
Co do znalezisk to jedynie jest szansa na rośliny (oczywiście z czasów
powstawania węgla brun.), ale moje dość zresztą pobieżne poszukiwania
nie doprowadziły do znalezienia interesujacych okazów. Innych znalezisk raczej nie znajdzie się, chyba że przy wielkim
szczęściu.

                                Pozdrawiam

                                Marek

--