Autor: TomekGawlik (tomekgawlik_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 22 May 2003 - 08:25:55 MET DST

  Witam!
Użytkownik "maniak" <raku_at_rz.vline.pl> napisał w wiadomości news:b96anp$trc$1_at_main.vline.pl...
>mam wielka prosbe jakby ktos mogl przeslac mi geneze (lub
> podac adres strony na ktorej moglbym to znalezc) rud zelaza miedzi cynku i
> ołowiu to bylbym bardzo wdzieczny.

  Uwaga, że poruszony problem jest baaardzo szeroki, bałaby truizmem. Trochę o genezie złoż jest w "Geologii złoż rud" Smirnowa, więcej w skrypcie wydanym przez U. Śląski; niestety autora i tytułu nie pamiętam. Są to jednak ksiązki sprzed przynajmniej 30 lat.   Na temat genezy LGOM warto (IMHO) poszukać artykułów Oszczepalskiego, Rydzewskiego, Kuchy, Mayera, Piestrzyńskiego.   Pozdr - Tomek