Autor: Marcin Dubiel (skotos_at_poczta.fm)
Data: Mon 28 Apr 2003 - 07:29:22 MET DST

Witam Marek,

Friday, April 25, 2003, 8:33:14 PM, napisałeś:

MJB> Moim zdaniem nie, choć budowa geologiczna jest na tyle
MJB> skomplikowana,
MJB> że coś tam mogło być. Udokumentowane są kopalnie uranu (po
MJB> 1945 w Okrzeszynie)
MJB> i węgla (XIX w. Okrzeszyn).
MJB> W Uniemyślu chyba nie było to wydobycie na piasek, bo o
MJB> wiele
MJB> łatwiej byłoby odkrywkowo.

W wiosce po drodze - Krzeszówek - jest kopalnia piasku, który w był/jest używany do wyrobu szkła i polew na płytki. Niestety do tynków i zapraw jest prawie zupełnie nieprzydatny, dlatego - prawdopodobnie - używano tego "czerwonego" uzyskiwanego po pokruszeniu.

MJB> Mam dostać namiar na faceta z Kamiennej Góry będącego
MJB> maniakiem
MJB> Worka Okrzeszyńskiego i mającego ogromną wiedzę na ten
MJB> temat.
MJB> Zobaczymy co powie.

A mógłbym także dostać jego namiary? Ja mieszkam bardzo niedaleko od Kamiennej (do Okrzeszyna mam jeszcze bliżej :).

MJB> Teren wydaje się być bardo ciekawy, ale wymaga dokładnej
MJB> penetracji.
MJB> Przy okazji pytanie, o jakie opisy historyczne chodzi
MJB> (opracowania
MJB> późniejsze czy oryginalne źródła)?

Opracowania nt. ziemi kamiennogórskiej - "Kamienna Góra" i "Z dziejów ziemi kamiennogórskiej" - opracowania; autorem jest historyk z Kamiennej Góry - dr Jan Lubieniecki. Trzeciej pracy - na pewno wydawnictwa Ossolineum - nie pamiętam. We wszystkich wspominano o łupkach srebronośnych, które eksploatowano XVIII - XIX (w zależności od opracowania). Temat o tyle mnie zaciekawił, że wspomina się o biciu monety z tego srebra w Legnicy i Kamiennej Górze.

Pozdrawiam,

--
/\ Marcin Dubiel # mailto:skotos_at_poczta.fm
\/

Dla tych, co sie cenia... >>> http://link.interia.pl/f1713