Autor: Jacek (jbog_at_interia.pl)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 18:58:46 MET DST

 Witam grupowiczów.

 Mam pytanko czy ktoś może ma jakieś informacje na temat minerału zwanego
"piaskiem pustyni"

 Chodzi mi zarówno o ogólniki jaki o szczgóły takie jak skład chemiczny,  wlasności itp.
 Szukałem w necie ale coś ciężko to znaleść.

 Za wszelkie podpowiedzi z góry dziekuje.

"Piasek pustyni" - nie jest minerałem, lecz syntetykiem. W Idar-Oberstein znany jest jako "Goldfluss" w odróżnieniu od "Blaufluss" - nazywanego u nas "Noca Kairu". P: Zaiste piękne nazwy w odniesieniu do szkliwa, bądź dokładniej to ujmując szkła awenturynowego. Technologia jego otrzymywania nie jest mi do konca znana, lecz zapewne otrzymuje się go podobnie jak uzyskane już w w XVII wieku odkryte przez przypadek (per aventura)przez włoskich hutników szkła - szkło awenturynowe. Hutnicy ci nie wyczyścili dokładnie kadzi służacej do otrzymywania stopu krzemionkowego (szkła) pozostawiając w nim jakieś śmieci (opiłki żelaza np). ...
Wiec zdecydowanie to nie jest minerał a jedynie substancja minerał udająca .. Pozdrawiam
Jacek