Autor: kk01_at_poczta.onet.pl
Data: Fri 04 Apr 2003 - 17:20:23 MET DST

kk01_at_poczta.onet.pl napisał:>Użytkownik M.Chmielewski napisał:>Czy ktoś z szanownych grupowiczów słyszał o właściwości kordierytu>polegającej na ustalaniu położenia słońca na niebie nawet w mglisty dzień.>Czytałem o tym w Torgalu .> >Kordieryt to krzemian glinu, zelaza, i magnezu bezbarwny czasem o niebieskim polysku.>Najwieksza zdolnosc "magnetyzmu" wykazuje magnetyt, slabsza pirotyn, wolframit, hematyt.>Byc moze i kordieryt ze wzgledu na swoj sklad ma zdolnosci magnetyczne ale nie udalo mi sie znalesc o tym niesty zadnej wzmianki, i chociaz tez lubie czytac czasami Thorgala to niejest on jednak najlepszym zrodlem wiedzy o mineralach :-) >Pozdrawiam Krzysztof

upssss a jednak znalazlem cos bardzo ciekawego ale dzial to na zupelnie innych zasadach niz myslalem wiecej przeczytasz pod tym adresem
www.wiw.pl/delta/o_czym.asp
chyle czola przed tworcami komiksu :-)