Autor: kk01_at_poczta.onet.pl
Data: Fri 21 Mar 2003 - 19:58:48 MET

tea_at_red.alpha.net.pl napisał:
>Witam,
>
>Poszukuje info na temat wszystkich kamieniolomow li tez wiekszych odsloniec
>wystepujacych w rejonie Zlotego Stoku. Pamietam ze na pewno jeden wiekszy byl w
>rejonie samej ulicy stas

Witam!
Najwiekszy i najlepiej dostepny jest kamieniolom w poblizu, udostepnionej dla turystow sztolni zlota, dostac mozna sie do niego po piecio minutowym spacerze albo od strony rynku, albo od ulicy zlotej. W okolicy trasy turystycznej, wlasnie przy ulicy Zlotej obok starej kruszani warto tez spenetrowac halde z wydobytym ze sztolni urobkiem ( czasem mozna trafic nawet na malahit albo chryzopras, paskudny ale zawsze chociaz troche przypomina w/w). Kolejny kamieniolom znajdziesz na trasie wylotopwej w kierunku Opola. Miejsce nazywa sie Bajcerowka, i jest prywatnym kempingiem (do niedawna mozna tam bylo tez wynajac pokoje nie wiem jak teraz). Jest mocno zarosniety krzakami, ale wlasciciele nie pwoinni stwarzac problemow jesli bedziesz sie chcial po nim powloczyc! Kolejne miejsca warte odwiedzenia to sztolni i male kamieniolomy przy ulicy gorniczej (tzw jar zlotego osla), i nastepne na drodze wylotowej w kierunku na Ladek Zdrj. Ale te sa juz bardzo male i wlasciwe sa to bardziej wyrobiska, czy zaczatki jakis sztolni niz kamieniolomy. Aha jesli jest jeszcze otwarte przejscie turystyczne, to bezposrednio na wysokosci Bajcerowki ale po czeskiej stronie jest jeszcze jeden duzy kamieniolom, i mozna probowac sie do niego dostac. Najkrotsza droga prowadzi przez zielona granice (obok starych wapiennikow) ale nie namawiam bo to przestepstwo i pozatym Straz Graniczna dosyc dobrze pilnuje!!! Milego Zwiedzania pozdrawiam Krzysztof