Autor: kdrozdo_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 13 Mar 2003 - 15:24:01 MET

> W związku z tym mam pytanie o miejsca, gdzie można znaleźć trumaliny.
> Jeśli nie jest to Waszą pilnie strzeżoną tajemnicą chciałbym poznać
> lokalizacje wystąpień turmalinów, najchętniej na Dolnym Śląsku (ale to nie
> jest najważniejsze:)
>
> Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na informacje:)

Witam,
Radzę pochodzić po Górach Sowich. Moja znajoma znalazła piękny kryształ turmalinu w okolicach schroniska "Orzeł" przy drodze w kierunku Małej i Wielkiej Sowy. Był to pojedynczy kryształ turmalinu wysokości ok. 2 cm w odłamku pegmatytu kwarcowo - skaleniowego. Ja szedłem razem z nią, nie byłem jednak tak spostrzegawczy i znalazłem "tylko" inny fragment podobnego pegmatytu z ładnymi kryształami skalenia i biotytu. Pozdrawiam, Krzysztof