Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Thu 20 Feb 2003 - 15:49:04 MET

Użytkownik "Grzegorz" <geoda_at_ks.k.pl> napisał w wiadomości news:b2nvtl$48m$1_at_KORboliN.ks.k.pl...

> Jakie w polsce występują minerały pierwiastków promieniotwórczych

Jest tego trochę więcej oprócz podstawowego minerału tzw. blendy smolistej. Zachęcam do wizyty w archiwum grupy lub lektury mineralogii szczegółowej pana Bolewskiego.

> i gdzie występują

Podobno w wielu miejscach zwłaszcza na Dolnym Śląsku, ale w Polsce wprost z podłoża podniosłem (jak dotąd) tylko w Kletnie.

> Jak je przechowywać bezpiecznie ?

Nie lekceważąc...

> czy są do tego potrzebne specjalne gabloty ?

Chyba jakieś szczelne pudło i trochę zdrowego rozsądku powinno wystarczyć :-)

                                                                 Andrzej.