Autor: LN (lunaak_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 01 Jan 2003 - 21:33:56 MET

Kochani,

Swego czasu pytałem na grupie o baryt, jego dostępność w Polsce oraz możliwości zdobycia.
Chcę podziękować wszystkim za przekazane mi informacje - bardzo się przydały, dlatego skromnie liczę na pomoc także w tej sprawie. Poszukuję większej ilości arsenopirytu (do 10-15kg) , wiem że występuje obok USA, UK, Niemiec także w Polsce w Złotym Stoku (?), Starej Górze(???). Natomiast problem jest w znalezieniu zakładu wydobywającego tę rudę, podejrzewam że został on zlikwidowany i to przed II wojną światową. Stąd moja prośba o informacje. Być może narażę się niektórym osobom na grupie - arsenopiryt posłuży mi oraz moim współpracownikom do otrzymywania związków arsenu, obok kupowania ich w firmach chemicznych - otrzymywanie z FeAsS należy wciąż do najtańszych metod ich pozyskiwania.

Dziękuję za wszelki odzew w tej sprawie. LN