Autor: piotrkornelolszewski_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 18 Dec 2002 - 16:30:29 MET

Zaciekawiony, co tak właściwie kupiłem i pomny marokańskich sztuczek (barwienie kryształów) zanalizowałem na dyfraktometrze proszkowym odłamany fragment jednej z 8-centymetrowych geod kupionych w Atlasie. Ku mojemu zaskoczeniu był to moissanit (SiC).
Czy zdarza się, by moissanit występował w postaci geody? (czarna, 4- milimetrowa, chropowata zewnętrzna powłoka, 2-milimetrowa biała warstwa wewnętrzna i posklejane kilkumilimetrowe grafitowo-błyszczące kryształy SiC wewnątrz). Biorąc pod uwagę temperaturę topnienia SiC, nie wydaje mi się, by Marokańczyk potrafił spreparować taką geodę. A może się mylę?

http://strony.wp.pl/wp/kornel-1/marpre.htm

Piotr