Autor: Michal Segit (msegit_at_USUN.post.pl)
Data: Wed 09 Oct 2002 - 12:22:22 MET DST

On Wed, 9 Oct 2002, VEGETKA wrote:
> potrzebuje książki z kturej mógłbym łatwo przyswoić zasady rozpoznawania,
> bądż charakterystyki kamieni. Może być jakaś ciekawa strona.ta wiedz jest mi
> bardzo potrzebna

Kamieni (czyli raczej skal w ogolnosci) czy mineralow (jako takich) ?

Do tego pierwszego na poczatek wystarczy znajomosc tylko niewielu mineralow (najczesciej wystepujacych) a za to szersze zapoznanie sie z petrografia (tzn. 'opisywanie skal') - podreczniki z petrografii/petrologii; rozne sa, w szczegolnosci (najczesciej, w klasycznym ujeciu) rozdziela sie na skaly magmowe, metamorficzne, osadowe. I pod takimi tytulami szukaj, nazwiska autorow moga byc rozmaite; autorow ksiazek mam na mysli, aby ta wiedza byla systematycznie gdzies na www, to... watpie. Myle sie?

Odnosnie mineralow - rozmaite encyklopedie i przewodniki, niemniej tam najczesciej sa one wymienione i opisane, bez wiekszych korelacji systematycznych i nie sposob sie tego nauczyc. Do nauczenia sie systematyki (chocby tylko przejrzenia aby miec poglad jak to wyglada!!!) polecam przebrniecie przez podstawowa pozycje tzn. Bolewski, Manecki "Mineralogia Szczegolowa", to duzo daje, pozniej przegladajac encyklopedie lepiej wiemy "co jest grane", a rownoczesnie bez tego raczej "ani rusz"...

Zreszta zobacz na stronie tej naszej listy tzn. www.man.lodz.pl/mineraly >> literatura

pozdrawiam
Michal

--