Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 09:35:50 MET DST

Użytkownik "rapatang" <rapatang_sundance_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:alob65$1vmc$1_at_news2.ipartners.pl...

> czy tu nie chodzi o rozkladajacy sie fluoryt ( w obecnosci zwiazakow uranu

Tak, to byłoby wyjaśnieniem ponieważ fluoryt z Kletna kiedy tłuc go młotkiem wydziela dość intensywny smrodek. Nie darmo nazwany został "cuchnącym" Ale sprawa nie jest tak prosta, ponieważ swoistym zapachem charakteryzują się także inne minerały z Kletna które na oko nie mają nic wspólnego z fluorytem - choćby częste tam minerały żelaza.
Pisząc swego czasu powyżej cytowany list, chciałem przede wszystkim uzyskać informacje od innych użytkowników czy również "wywęszyli" coś takiego. Nie sposób bowiem wykluczyć, że ulegam węchowym omamom i "dręczę" się niepotrzebnie :-)

                      Dzięki,
                                                          Andrzej.