Autor: andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl
Data: Tue 20 Aug 2002 - 19:03:34 MET DST

> a dlugo czytasz grupe?
> jesli tak to chyba nie powinno to dziwic
> tak juz tu jest, kiedys jeszcze byly jakies dyskusje o sowich, o kletnie
> ktos cos pisal, a teraz???
> jedynie od czasu do czasu pojawi sie pytanie, za chwile odpowiedz i na tym
> koniec

Jezeli ktos jest spragniony duzej ilosci postow, a nie jest zapisany na liste od czasu jej istnienia (rok 1996), wowczas proponuje po prostu przejrzec archiwum listy (poprzez WWW lub do sciagniecia przez FTP), odpowiedni link do archiwum jest dostepny ze strony glownej: http://www.man.lodz.pl/MINERALY/ .

Zachecam rowniez do odpowiadania na listy archiwalne, w koncu wiele z nich pozostalo bez wlasciwej odpowiedzi, czy komentarza, a poniewaz kazdy poprzez archiwum moze przeczytac caly stary watek, wiec takie powroty do archiwalnych listow sa jak najbardziej na miejscu i moze to byc najlepszy sposob na rozruszanie listy w chwilach zastoju.

> Ciekawe ile osob aktualnie jest na grupie
> to moze sprawdzimy liste obecnosci
> ja moze zaczne
>
> 1. Grzegorz Bijak vel gr166

Moze to sie wydawac niezlym sposobem na rozruszanie listy (takie odnosi sie wrazenie widzac pewien odzew), ale pod warunkiem, ze zglaszajace sie osoby oprocz stwierdzenia: "jestem", powiedza cos jeszcze zwiazanego z tematyka listy, badz przynajmniej przy tej okazji sie przedstawia jesli nie zrobily tego wczesniej (na szczescie kilka takich postow tym razem bylo, ale jednak za malo), w przeciwnym razie istnieje niebezpieczenstwo otrzymania zbyt duzej ilosci listow nie na temat, a rzetelnej informacji ile osob jest na liscie i tak w ten sposob na pewno sie nie uzyska, prosilbym wiec o nie powtarzanie zbyt czeste tego typu sprawdzianow obecnosci. Ile jest adresow e-mail zapisanych na liste mineraly_at_man.lodz.pl kazda zapisana na liste osoba moze sprawdzic odpowiednia komenda wyslana do listproca, jednak poniewaz lista mineraly jest od czasu powolania do zycia newsgrupy pl.rec.mineraly z nia sprzezona, wiec tak naprawde ile osob czyta liste nie da sie ustalic.
Mozna jednak kolejna komenda listproca sprawdzic ile osob (a dokladnie ile roznych adresow e-mail) i ile razy wyslalo jakis post na liste. Spis komend listproca (w jez. ang.) mozna uzyskac wysylajac na adres listproc_at_man.lodz.pl
komende
help
wpisana w tresci listu (temat listu wysylanego do listproca moze byc dowolny, najlepiej zostawic pusty).

Przy okazji nawoluje wszystkich do przestrzegania regulaminu listy: http://pc69.wbc.lublin.pl/MINERALY/FAQ/
w szczegolnosci tego co zostalo napisane wytluszczonym drukiem, badz na czerwono, bowiem niektorzy go nie w pelni przestrzegaja, jak np. wysylaja posty w HTMLu, nie wycinaja zbednych cytatow, odpowiadaja przed cytatem, a nie po, nie podpisuja sie nalezycie, itd.

Przyjemnej i owocnej dyskusji zyczy

Andrzej Kasperowicz
mineraly & chemfan list-owner
http://www.man.lodz.pl/MINERALY/