Autor: Artur Górski (sustadon_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 23:16:01 MET DST

news:8139A9275593D311A32C009027B0C15001FEFF68_at_plgort03.gorazdze.pl... -----Original Message-----
From: elazuza [mailto:elazuza_at_poczta.fm] Sent: Thursday, August 01, 2002 12:31 PM To: Multiple recipients of list MINERALY Subject: kamieniolomy

Jak to jest z uzyskaniem zgody na wejscie do kamieniolomu w Strzegomiu.Slyszalem ze nie pozwalaja
poza tym robotnicy sami zbieraja mineraly a pozniej sprzedaja.

         A jak w innych czynnych lomach? Czekam na informacje

Przyjete jest ze pisze sie pismo do dyrekcji kopalni o zgode na wejscie na teren zakladu gorniczego i pozyskanie okazow. Oficjalnie nie mozesz bez zgody Kierownika Ruchu Zakladu Gorniczego (najczesciej jest to dyrektor techniczny) przebywac na terenie kopalni. I maja prawo Ciebie przegonic. Nie mozesz sie poruszac samowolnie po terenie zakladu, najczesciej dostajesz "opiekuna" z dzialu gorniczego, ktory jest za ciebie odpowiedzialny. To nie chodzi o to ze nie pozwalaja ci poszukac okazow lecz o bezpieczenstwo. Jeszcze eksploatacja jest prowadzona przy uzyciu materialow wybuchowych.

>http://www.granit-strzegom.com.pl/
>"GRANIT" STRZEGOM S.A.
>ul. Górnicza 6
>58-150 STRZEGOM woj. dolnośląskie
>skr. pocztowa 40
>centrala telefoniczna 074 8551-561 do 63

>Polecalbym stare nieczynne lomy. Poniewaz masz wowczas duzo czasu na
poszukiwania i twoj >"opiekun" >nie patrzy na zegarek i nikomu nie zawracasz glowy (jestes sam sobie Panem).
>Ale najlepsze okazy trafiaja sie wlasnie w czynnych lomach i do tych okazow
najlepszy dostep maja >robotnicy :( bo sa na miejscu przez caly czas.

Czyli innymi słowy twoj przedmowca miał racje. "ze nie pozwalaja poza tym robotnicy sami zbieraja mineraly a pozniej sprzedaja."

Jestem takze tego ciekawy czy takie pozwolenia wydaja wszystkim? Po drugie jak to jest rozłozone w czasie tzn czy moge sie starac usyskać pozwolenie
powiedzmy przykładowo na 21.08.2002 r ?
Po trzecie to jak sie mozna było spodziewac to robotnicy zatrudnieni tam rzeczywiscie sprzedają
wydobyte w kamieniołomie mineraly:((( niestety to juz sie stalo malym biznesem:(.