Autor: Thomas Kurtz (thomas.kurtz_at_stud.fh-hannover.de)
Data: Sun 28 Jul 2002 - 23:36:27 MET DST

Thomas Kurtz.

Web Site : http://www.stud.fh-hannover.de/~kurtzt

Mobile-phone : +49 (0) 160-98117639

> Mam nadzieję, że ktoś podpowie mi - kiedy w najbliższym czasie można
> zaobserwować deszcz meteorytów?

Masz na mysli pewnie meteory !
Najfajniejsze mozna zobaczec przez najblizsze 2 tygodnie. Najwiecej bedzie ich w noc z 12 na 13 siepnia, miedzy 23. a 4 nad ranem ! W ciemnych warunkach miedzy 60-100 sztuk na godzine !

>Mam jeszcze jedno pytanie, czy każdy
> meteoryt musi przyciągać magnes? Mam coś, co wyglada zupełnie jak GIBEON,
> waży 440 g, ale nie przyciąga magnesu (sprawdzałam maluteńkim
magnesikiem).
> Dzięki za podpowiedzi.

Ponad 99% meteorytow przyciaga magnez bardzo dobrze ! To raczej nie bedzie meteoryt. Ale najlepiej przetnij, albo rozlop go troche i podeslij zdjecia.

Pozdrawiam,

Tomek.