Autor: GR 166 (gr166_at_interia.pl)
Data: Sat 20 Apr 2002 - 22:03:14 MET DST

a zamierzasz zajrzec do michalkowej na turmaliny? tak swoja droga sie zastanawiam czy cos naprawde ciekawego mozna tam jeszcze wydlubac, bo miejsce takie ze ktos wykopie dziure i zrobi mini-halde, a pozniej ktos ta halde przekopuje ponownie, i tak wkolko to sie powtarza pozdro
GB

Użytkownik "Maciej Rozmus" <maciejrozmus_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3CC1B938.4030201_at_poczta.onet.pl... GR 166 wrote:

> cytat z ksiazki 'Minerały Dolnego Slaska':
> "Suszyna, Mrowieniec k. Klodzka
> Na polach miedzy tymi miejscowosciami w luznych, blokach melafiru, migdaly agatu srednicy od kliku mm do 10 cm, zbud. z chalcedonu
> jasnorozowego, niebieskiego, szarego i bialego. Wewnatrz czesto ametyst a niekiedy oliwkowozielone i wodnoprzezroczyste krysztaly
> kwarcu, laumontytu, stilbitum epistilbitu, chabazytu oraz naloty deladonitu, rownierz wlokniste i igielkowate utwory goethytu.
> Niekiedy drobne kilkumilimetrowe migdaly agatu ciasno ulozone obok siebie, przepelnioniajace cala skale."

   Dzieki ale chodzilo mi raczej o informacje od ludzi, ktorzy sami szukali w tych miejscach i mogli by precyzyjniej opisac miejsca gdzie mozna szukac. Miedzy dwoma miejscowosciami jest co najmniej kilkaset hektarow pol, a ja mam tylko tydzien urlopu :)

> tak na marginesie, to zajrzalbym na twoim miejscu do kletna, bo chyba mozna tam jeszcze jakies fluoryty i ametysty znalezc

  Spokojnie - wybieram sie do Bystrzycy Klodzkiej na ponad tydzin wiec powinienem zdazyc "obskoczyc" kilka miejsc :)

  Na razie