Autor: Marek Hendzel (marekh_at_batory.edu.pl)
Data: Wed 03 Apr 2002 - 13:32:13 MET DST

Ostrożnie z pleksi!!!! Szkło choć to ciecz przechłodzona mechanicznie zachowuje się jak metal,(oczywiście do pewnego momentu działania siły) Pleksi jest tworzywem i ma tendęcje do ciągnięci ,a pozatym jak tworzywo najlepiej kleić na siebie (rozpuscić opiłki pleksi w cykloheksanolu-skąd go wziąźć ??)Jeżeli weźmiesz za cienką płytę to cisnienie wody wypchnie ją cokolwiek (poducha) ,a więc długość płytu się zmniejszy.Może to spowodować rozszczelnienie.Szkło jak się wygnie to pęka ,tu materiał się ciągnie.
nie jestem wprawdzie mechanikiem ale to co wyżej napisałem wiem z doświadczenia.
Marek