Autor: Marta Jankowska (marja_at_imp.gda.pl)
Data: Fri 01 Mar 2002 - 12:32:12 MET

Witajcie,
zapisalam sie do tej grupy poniewaz mam nadzieje, ze znajde tu osoby, ktorych wiedza pomoze mi w pracy naukowej. Jestem fizykiem, zajmuje sie zastosowaniem techniki laserowej do oczyszczania obiektow zabytkowych, glownie z kamienia. Ostatnio zainteresowalam sie piaskowcem, ktory byl czesto uzywany jako material budowlany i zdobniczy w architekturze. W zwiazku z tym mam nastepujace pytanie: czy ktos z Was zna jakas pozycje w literaturze, w ktorej znajde omowienie wlasciwosci, skladu itd., piaskowcow? Mam male opracowanie pt. "Piaskowiec w zabytkowej architekturze i rzezbie" A. Jarmontowicz, R. Krzywoblocka-laurow, J. Lehmann, wydanie Biblioteka TOnZ, ale ono dotyczy tylko piaskowcow wydobywanych w Polsce, a mnie w glownej mierze interesuje piaskowiec gotlandzki. A moze ktos z Was ma wlasne informacje na ten temat? Bede wdzieczna za pomoc.
Pozdrawiam
Marta Jankowska, Gdansk