Autor: Bartek Komorowski (b_komorowski_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 12 Feb 2002 - 15:18:17 MET

ja osobiscie znalazlem bardzo ladne okazy w drodze do starej przepompowni w okolicy Jugowa w drodze na zygmuntowke sa pegmatyty i w nich mozna dorwac bardzo ladne okazy do 5 mm jasno zielonkawego berylu o szklistej i przezroczystej barwie jak prawdziwe szmaragdy. ale niestety sa zadkie i ja osobiscie szukalem tam przez 2 dni i znalazlem tylko 20 sztuk rozbijajac mase pegmatytow. ale najwiekszy jaki mam to 9 mm i jest cudownie zielonkawy i przezroczysty. o pieknym slupie i regularnych scianach z czubkiem.  Wystepuje on mam na mysli beryl w charakterystycznym pozolklym pegmatycie o malej zawartosci kwarcu i glownie ze skaleniami i drobno rozkruszonym w skale muskowtem a nie jak w wiekszosci tam wystepujacych pegmatytow biotytem.  Latwo znalezc ten kolorowy - prawdopodobnie lekko zwietrzaly pegmatyt ale trzeba sie duzo po stoku nachodzic. to tyle .
BArtek

--

Tego nie znajdziesz w zadnym sklepie!
[ http://oferty.onet.pl ]