Autor: Kruszk (kruszki_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 11 Feb 2002 - 14:51:27 MET

Jakie potrzebujesz proszki?

 -----------------------**      Skarby  Ziemi     ** ---------------------
 ------------------** http://kruszki.republika.pl  ** ------------------

> "Agaty Gor Kaczawskich", J. Bogdanski, Multico, 2001
> - duzo zdjec, doklanie opisane lokalizacje w Rozanej, Nowym Kosciele,
> Pluczkach i inne. Dla zbieracza, ktory jeszcze tam nie byl - gratka (ale
> kto nie zbieral agatow?).

 Zdjecia agatow b.ladne daja pojecie co mozna znalesc np w Nw. Kosciele.

Witam serdecznie wszystkich uczestników i miłośników minerałów. Co prawda zapisałem się na listę jakiś czas temu ale nie brałem czynnego udziału w dyskusji.

Mam na imię Staszek, mieszkam w Legnicy. Minerałami zainteresowałem się dwa lata temu gdy byłem w Kletnie.
Czyli jestem początkującym fanatykiem tych kamieni. Jeśli chodzi o agaty z Nowego Kościoła, mam kilka wykopanych i muszę powiedzieć, że byłem zawiedziony po przecięciu ich na dwie połowy. Więcej jest skorupy która otacza właściowy kwarc(agat) niż samego agatu. Dodam jednocześnie, bo może nie wszyscy byli że tak mocno są przekopane te miejsca, że ciężko jest coś znaleźć. Dwa lata temu miejscowi poszukiwacze przeorali ciężkim sprzętem całe połacie i wydobyli chyba wszystko co było możliwe dla typowego zbieracza minerałów. Obecnie trzeba mieć wyjątkowe szczęście aby coś znaleźć. To samo tyczy się Płóczek. Co prawda w Płóczkach nie byłem, ale poznałem starszego pana, który zbiera minerały powiem że chyba od urodzenia gdy zobaczyłem jego kolekcję to stwierdził to co wcześniej napisałem.

Przepraszam za moje wywody.

Mam jeszcze pytanie: czy może ktoś wie gdzie można zdobyć proszek do wypolerowania po przecięciu minerału ?

Pozdrawiam

kakubara

--

Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
[ http://oferty.onet.pl ]