Autor: Michal Segit (msegit_at_post.pl)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 16:01:52 MET

Witajcie

On Tue, 11 Dec 2001, Pawel Gluszynski wrote:
> Dzieki za informacje - ja myslalem, ze kilkansacie 'stozkow'
> w kolorze miodu i z resztkami przypominajacymi drzewo, ktore
> znalazlem kiedys nad Baltykiem, to otoczaki kalcytu.

Sadze, ze nie kalcytu, tylko wapienia raczej. Kalcyt jest mineralem, ktory moze byc skladnikiem skal tworzacych okruchy/otoczaki, jest glownym (na ogol raczej nie jedynym) skladnikiem wapieni; tego typu powyzsze stwierdzenie jest IMHO co najmniej niezrecznoscia... Sorry za 'czepianie sie' ;)

pozdrawiam
Michal