Autor: prawnik (prawnik_at_sinplast.com)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 09:30:25 MET

Witam!

Ostatnio przy okazji kopania stawu znalazlem w wykopanym piasku (z okolo1,5- 2 m glebokosci) ciekawe i chyba nietyowe znalezisko (przynajmniej tak mi się wydaje).

To moje znalezisko ma ksztalt naboju, nie luski tylko tej czesci ktora wylatuje z karabinu (kształt stozka).
Podstawa tego stozka wyglada jakby byla odlamana od jakiegos przedluzenia.  Jest to jakis kamien koloru jasno brazowego lekko przezroczysty (coś jak nieoszlifowany bursztyn)dlugosci ok 2-3,5 cm i szerokosci 1cm Znalazlem tego kilka sztuk i w wiekszosci ma jakby dziurke w srodku przebiegajaca od podstawy do samego czubeczka. Znalazlem tez ze 3 sztuki takich malutkich walcow szeokosci 1 cm i długosci 2-3 cm z tego samego kamienia (po obu stronach wygladaja jakby byly odlamane od wiekszej czesci).

Zaznaczam ze nie sa to jakies koraliki ze szkla, ani tez bursztyn.

Przy moich rozmyslaniach pomyslalem ze moze to byc pozostalosc po uderzeniu pioruna (troche stopionej materii w ksztalcie stozka), ale pewnie jest to glupawe wytlumaczenie. Zaznaczam, ze jestem zupelnym laikiem w rozroznianiu kamieni.

Prosze o pomoc w ustaleniu co to jest.

pozdrawiam
SANY

--