Autor: Polski Serwis Meteorytów (jba1_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 22 Sep 2001 - 14:49:16 MET DST

> Natomiast w innym miejscu udalo mnie sie kupic cztery okazy wielkosci
> sliwki wegierki i troche skamienialosci . Te ktore kupilem sa bardzo
podobne
> DO WCZESNIEJ OPISANEGO i nazywa sie to tekites tak zrozumialem
> ta, NAZWE, a pochodzenie- Arizona USA
> DZIEKUJE za informacje i podpowiedzi .
> ps nie przyciagaja magnesu i sa lzejsze od kamienia
> pozdrawiam ////////tubajfor

A wiec chodzi o tektyty. Wedlug ksiazkowej definicji tektyty, to brylki bezwodnego szkliwa o wysokiej zawartosci krzemionki i charakterystycznie rzezbionej powierzchni przypominajacej skorupe meteorytow. Najprawdopodobnie powstaly ze skal ziemskich stopionych uderzeniami wielkich meteorytow i wyrzuconych na duze odleglosci. Z tego opisu wynika, ze nie sa to meteoryty, ale kazdy kolekcjoner meteorytow interesuje sie tez i nimi. Nieco watpliwosci budzi pochodzenie Twoich tektytow - amerykanskie tektyty czyli bediazyty i georgiaity sa znajdywane w stanach Georgia i Texas (poludniowa i poludniowo-wschodnia czesc kraju), a nie w Arizonie - po przeciwnej stronie kontynentu. Moze sprzedawca udzielal nieprecyzyjnych informacji.
Pozdrawiam - JBa.

--

Wygraj 2 dni extra dostepu do Big Brother
nie daj sie innym wyprzedzic [ http://bigbrother.onet.pl/platnosci_info.html ]