Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Sun 29 Jul 2001 - 09:21:03 MET DST

> faktycznie miedzy Wirkami a Wirami jest jakas kopalnia. Nie wiedzialem nawet
> ze mam cos takiego niemal pod samym nosem. Serdecznie dziekuje za informacje

A gdzie dokladnie mieszkasz?
Czynna jest jeszcze ta kopalnia? Chyba juz nie? Mialem okazje zwiedzic ja wiele lat temu kiedy byla jeszcze czynna, przytachalem z niej wlasnorecznie wykute ze scian kawalki jasnozielonego steatytu - podswietlone w kopalni prezentowaly sie bardzo ladnie i robily wrazenie, oprowadzajacy mnie elektryk nawet sadzil, ze to chryzopraz (ktory wg literatury tez tam mozna znalezc). Niestety po wyschnieciu na powierzchni jako okazy mineralogiczne nie prezentuja sie juz tak efektownie jak gdy byly przesaczone woda 200 czy 300 m pod ziemia, ale gdyby to trzymac w akwarium...

Jesli kopalnia jest jeszcze czynna to najladniejsze okazy magnezytu znajdziesz w postaci urobku na wozkach wyciaganych po sztolni pochylej linowa wyciagarka. :)

a.